headerphoto
Διαφήμιση
Ιόνια Οδός: κανένα πρόβλημα με τις σήραγγες της Μακύνειας PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 17 Οκτώβριος 2012 14:25

 

Άμεση ήταν η αντίδραση της εταιρείας Νέα Οδός που είναι η εταιρεία παραχώρησης της Ιόνιας Οδού....

Μετά το δημοσίευμα για τις σήραγγες της Μακύνειας που έδειχναν φθορές  μας εστάλη απάντηση βασισμένη σε τεχνική ανάλυση για την πραγματική κατάσταση του συγκεκριμένου έργου.

Για την αποκατάσταση της αλήθειας το ypodomes.com σας παρουσιάζει αυτούσια την επιχειρηματολογημένη απάντηση της εταιρείας.

«Στις φωτογραφίες (από το nafpaktianews.gr) απεικονίζεται σήραγγα στην οποία έχει κατασκευαστεί μόνο η προσωρινή (άμεση) υποστήριξη. Δηλαδή έχει γίνει η εκσκαφή, τοποθετηθήκαν ενδεχομένως τα αγκύρια, τα πλαίσια και τέλος έγινε η εφαρμογή του εκτοξευόμενου σκυροδέματος (GUNITE).

Σε αυτό το στάδιο εργασιών δεν συνηθίζεται να κατασκευάζεται εξωτερικά «μόνωση» κάτι που άλλωστε θα αποτελούσε παγκόσμια πρωτοτυπία, το εάν δηλαδή είχαμε σήραγγα με μόνωση σε επαφή με την βραχόμαζα εξωτερικά των μέτρων άμεσης υποστήριξης.

Στις φωτογραφίες δεν φαίνεται να υπάρχει οιαδήποτε «διάβρωση» της στρώσης GUNITE παρά μόνο περιοχές με συγκέντρωση υγρασίας,  φαινόμενο απολύτως φυσιολογικό καθώς πρόκειται για ένα υπόγειο έργο. Η ύπαρξη υγρασίας ή η εμφάνιση υδάτων κατά την διάνοιξη της σήραγγας είναι φαινόμενο αναμενόμενο και συχνά επιδιωκόμενο για την εκτόνωση των υδροστατικών πιέσεων στην βραχομάζα (διάνοιξη αποστραγγιστικών οπών).

Η μόνωση τοποθετείται σε επόμενο στάδιο πριν από την κατασκευή της τελικής επένδυσης.  Η εικόνα της σήραγγας ενδεχομένως να ξενίζει τον μη εξοικειωμένο παρατηρητή αλλά είναι μια τυπική εικόνα σήραγγας αποδεκτής κατασκευής χωρίς καθόλου προβλήματα υγρασίας.

Φαίνεται δε ότι έγινε κατά τόπους απόξεση της επένδυσης πιθανόν για να αποκατασταθεί η γεωμετρία της διατομής, στην αριστερή κάτω παρειά της επένδυσης και σε άλλες θέσεις, η οποία όμως είναι άσχετη με την υγρασία και δεν αποτελεί «διάβρωση του επιχρίσματος».

Σε κάθε περίπτωση ο έλεγχος της ευστάθειας της σήραγγας πέρα από την οπτική παρατήρηση, γίνεται με ενόργανη παρακολούθηση, καταγραφή των μετακινήσεων και αξιολόγηση των στοιχείων. Μέχρι στιγμής  δεν έχουμε οποιαδήποτε καταγραφή που να δημιουργεί ανησυχία».

Εμείς ελπίζουμε πάντως στην επανεκκίνηση των έργων της Ιόνιας Οδού που αποτελεί το κορυφαίο έργο για τις περιοχές της Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου. 

 
Διαφήμιση