headerphoto
Διαφήμιση
Πενταγιού Δωρίδας :Το Ταξί του κυρίου Μπάμπη Καραδήμα. PDF Εκτύπωση E-mail
Σάββατο, 30 Νοέμβριος 2019 18:37

Η εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητο και υπαίθριες δραστηριότητες

 


Ένα από τα παλαιότερα του είδους στην Ελλάδα. Κάπου εκεί ... προς το τέλος της δεκαετίας του 1970 έκανε την εμφάνιση του το .... Μερσεντέ. Μια μικρή πολυτέλεια στους τότε χωμάτινους δωρικούς δρόμους.
Τίμησε με τον τρόπο του όλους όσους το εμπιστεύτηκαν, πίσω από τα χέρια του κυρίου Μπάμπη. Το οδόμετρό του έχει γράψει εκατοντάδες χιλιάδες σκληρά χιλιόμετρα, πιθανότατα και εκατομμύρια. Σε εποχές μεγάλης ζήτησης έκανε δυο δρομολόγια την ημέρα από / προς την Αθήνα. Να υπενθυμίσουμε ότι εκείνες τις εποχές η διαδρομή δεν είχε καμία σχέση με την σημερινή. Ο συμβατικός χρόνος με τα αυτοκίνητα της εποχής ήταν 6 έως 7 ώρες. Πολλά κομμάτια ήταν χωμάτινα. Με απλούς υπολογισμούς ήταν σχεδόν 24 ώρες εν κινήσει !!!!! Η συμβατική του εμφάνιση ήταν με φορτωμένη σχάρα και μισάνοιχτο πορτμπαγκάζ. Στη σχάρα έβλεπες από σόμπες με μπουριά, φιάλες υγραερίου, μέχρι μπαούλα, έως και βαρέλι και άλλα .... ευφάνταστα για τη σημερινή εποχή. Όλα αυτά όμως ήταν κάτι περισσότερο από απαραίτητα για την καθημερινότητα της τότε εποχής. Ας μη ξεχνάμε ότι τα χωριά ήταν κατοικήσιμα όλο το δωδεκάμηνο. Κατά την είσοδό του στην πλατεία, χωριανοί πλησιάζανε τον κύριο Καραδήμα να τους παραδώσει τις διάφορες παραγγελίες από την Αθήνα ή την Ναύπακτο, όπως φάρμακα και τόσα άλλα. Ο παππούς μου συχνά ήταν παραλήπτης υλικών για το τσαγκάρικο. Οι ιστορίες είναι πολλές. Ο κάθε Πενταγιώτης είχε να πει ιστορίες από την διαδρομή με το .... Mercedes. Η φιλόξενη καμπίνα του λειτουργούσε ως χώρος ανταλλαγής απόψεων και επίλυσης τοπικών προβλημάτων ..... εντάξει και κουτσομπολιών. Εγώ ως μικρότερος είχα την ευκαιρία να γίνω μέρος της ιστορία του ως έκτος επιβάτης ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Οι επιβάτες κατά βάση δεν είχαν παράπονα. Αντίθετα υπήρχε γλυκιά προσμονή για το ταξίδι με το Mercedes ..... ή του Μερσεντέ (πάντα κατά την τοπική διάλεκτο). Οι ιστορίες πράγματι πολλές.
Η καριέρα του οχήματος τελείωσε ήρεμα, μεταφέροντας σε τοπικά δρομολόγια τον κύριο Μπάμπη για την επίβλεψη ζωντανών σε λιβάδια και στάνες. Σήμερα συναντάς τον κύριο Μπάμπη, τα καλοκαιρινά απογεύματα απολαμβάνει ήρεμος το καφεδάκι του κάτω από τον πλάτανο στην Πενταγιώτικη πλατεία. Ένα ανάλογο τοπίο έχει βρει και το Ταξί του. Σε ένα χωμάτινο απάγκιο, κάτω από μια βελανιδιά ρεμβάζει μέσα από τις φυλλωσιές τα πολύχρωμα Βαρδούσια.
Για την πραγματική διάσταση της ιστορίας το Ταξί αυτό δεν έκανε δρομολόγια έκανε ... Α Γ Ω Γ Ι Α. Ήταν ένας άοκνος αγωγιάτης στα χέρια του πολύτεκνου οδηγού του. Συστατικό της οικονομίας στην περιοχή, με συνέπεια στο κάθε του χιλιόμετρο, συνέβαλε τα μέγιστα στην εποχή του.
Ιστορικά πρόκειται πράγματι για ένα σπάνιο όχημα. Είναι ένα Mercedes 240D σειρά 123 από τα αρχικά μοντέλα της σειράς. Είναι αυτόματο (αυτό το κάνει πιο ιδιαίτερο). Ο κωδικός αμαξώματος είναι πιθανότατα W123.123 με ημερομηνία παραγωγής αυτών των οχημάτων από 1976 έως το 1981 με κινητήρα OM616 I4 Diesel και αυτόματο 4άρι σασμάν 722.1
Παρά τη ηλικία του και το δύσκολο περιβάλλον, διατηρείτε σε σχετικά καλή κατάσταση. Ας ελπίσουμε όλοι, να βρει σύντομα ένα μουσειακό χώρο. Αλώστε και αυτό θέλει να μας πει κάποιες από τις ιστορίες του, που είναι ακόμη σκόρπιες σε παλιές κασέτες γύρο από το ταμπλό του ...
Γ.Κ

 
Διαφήμιση