headerphoto
Διαφήμιση
Τ. Λουκόπουλος: «Η ίδια η κοινωνία θα επιβάλει τα πεζοδρόμια » PDF Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 19 Νοέμβριος 2019 18:17

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, χαμογελάει, κάθεται, γυαλιά και εσωτερικός χώρος

 

 

Με απόφαση της δημοτικής αρχής του Βασίλη Γκίζα, πλέον, η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «ΦιλόΔημος» ύψους 550.000 ευρώ, που η προηγούμενη δημοτική αρχή του Τάκη Λουκόπουλου προόριζε για την συνέχιση της κατασκευής των πεζοδρομίων, μεταφέρεται στην αγορά τεσσάρων απορριμματοφόρων και ενός πλυστικού μηχανήματος κάδων.  Ωστόσο γκρίνια για τις μελέτες δημιουργήθηκε και για το κομμάτι των πεζοδρομίων το οποίο έχει ήδη υλοποιηθεί.  Για το θέμα αυτό, με στόχο την ενημέρωση των δημοτών, ζητήσαμε τις θέσεις τόσο της νέας δημοτικής αρχής όσο και της απελθούσας.            Ο  πρώην δήμαρχος και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης  Τάκης Λουκόπουλος, καταθέτει τις θέσεις του μέσα από τα ερωτήματα που τέθηκαν από το Nafsweek, τόσο για το αν  υπάρχουν μελέτες για το ήδη κατασκευασμένο τμήμα όσο και για το μέλλον του έργου.

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συζητάμε και να μου λες τρεις μαγικές λέξεις. “Το κατασκευασμένο κομμάτι των πεζοδρομίων”.

Ένα μεγάλο κομμάτι της κίνησης των πεζών και κυρίως που περιλαμβάνει πάρα πολλούς μαθητές που πηγαίνουν στο 3ο Γυμνάσιο και στο 6ο Δημοτικό, μπορούν να μετακινούνται με ασφάλεια.  Στο ερώτημα αυτό δεν είναι δύσκολη η απάντηση μου. Δεν υπάρχει έργο που να παίρνει τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και να μην έχει μελέτες.

Δεν υπογράφει κανένας υπάλληλος από την τεχνική υπηρεσία και δεν παίρνει το ρίσκο. Είναι το αυτονόητο αυτό.  Για το συγκεκριμένο έργο υπάρχει η Μελέτη 18 του 2018, που παράχθηκε από την υπηρεσία αμέσως μετά την αδειοδότηση που μας έδωσε η αρμόδια υπηρεσία της περιφέρειας για να κατασκευάσουμε το έργο.

Η μελέτη αφορά στην κατασκευή οδοστρωσίας και ασφαλτικών, στην κατασκευή αγωγού ομβρίων και την φυσική παροχέτευση ομβρίων σε υπάρχοντα φυσικό αποδεκτή, δηλαδή στο Σκα και την προσαρμογή της στάθμης των καλυμμάτων φρεατίων επί της υψομετρικής θέσης του οδοστρώματος και με τέταρτο κομμάτι  την κατασκευή των πεζοδρομίων.

Όλα αυτά υπάρχουν στην Μελέτη, σε ένα έργο προϋπολογισμού 250 χιλιάδων ευρώ και φαίνονται και εκ του αποτελέσματος.  Το αποτέλεσμα είναι ότι το μοναδικό κομμάτι της Παλιάς Εθνικής Οδού από το Σκά ως το Ξηροπήγαδο που δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα με τις βροχές είναι αυτό που κατασκευάσαμε τα πεζοδρόμια.

Μελέτη υπάρχει και η μελέτη ομβρίων που αναφέρουν όσοι δεν ξέρουν είναι ενσωματωμένη μέσα στη συνολική μελέτη του έργου.  Η δημοτική μας αρχή χαρακτηριζόταν από ένα πνεύμα και θέλησε να αναμετρηθεί με τα χρόνια  προβλήματα της περιοχής και να προσπαθήσει να δώσει λύσεις. Να θυμίσω την αποκατάσταση του δρόμου της Παλαιοπαναγιάς, την προστασία του Ξενία, την ασφαλτόστρωση στα παζάρια και ένα σωρό άλλα χρόνια ζητήματα.  Εμείς, για το συγκεκριμένο έργο απευθυνθήκαμε στην περιφέρεια, όχι παρακαλώντας όπως έκαναν οι προηγούμενοι να εκτελέσει το έργο, μία και το έργο  ανήκει στην περιφέρεια.

Αναλάβαμε να το κάνουμε με δικό μας κόστος και δικές μας μελέτες, αφού ζητήσαμε να μας εγκρίνουν το πλάτος του δρόμου και το πλάτος των πεζοδρομίων.  Αυτή είναι και η διαφορά μας με τις προηγούμενες δημοτικές αρχές, οι οποίες έστελναν έγγραφα στην περιφέρεια, τους απαντούσε ότι δεν έχει τη δυνατότητα να το υλοποιήσει,  και έμεναν εκεί, εκφράζοντας τη λύπη τους!

Εμείς από τη λύπη περάσαμε στην υλοποίηση αυτού του σημαντικού κομματιού και μάλιστα πριν ακόμα τελειώσει αυτό το έργο είχαμε βάλει στον προϋπολογισμό άλλα τόσα χρήματα για να προχωρήσουμε από κει και πέρα.

Σταθήκαμε τυχεροί καθώς με το πρόγραμμα “ΦιλόΔημος”  ήρθε χρηματοδότηση από το κράτος και έτσι δεν θα χρησιμοποιούσαμε τα χρήματα του δήμου. Ουσιαστικά με το σχεδιασμό μας θα φτάναμε μέχρι το Ξηροπήγαδο».

Στο κατασκευασμένο έργο υπάρχει ένα πρόσθετο κομμάτι για το οποίο μπήκαν ερωτήματα για το πώς έγινε. Τι απαντάτε;

«Είχαμε ένα έργο προϋπολογισμού 250.000 ευρώ πού προέβλεπε να φτάσουν τα πεζοδρόμια από την αρχή του Σκα μέχρι την παλιά Renault.  Με αρχική σύμβαση 100.000 ευρώ, λόγω της έκπτωσης του εργολάβου, συν 50.000 ευρώ συμπληρωματική, υλοποιήθηκε έργο μέχρι τη Renault και άλλα 100 μέτρα ακόμη, έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε την ροή των πεζών μέχρι το 3ο Γυμνάσιο.  Αντί για το αποτέλεσμα αυτό να ακούσουν, όχι οι αιρετοί, αλλά η υπηρεσία συγχαρητήρια, τέθηκε υπό αμφισβήτηση, ακούστηκαν ερωτήματα, αυτά ξέρετε που πετάμε σαν πυροτεχνήματα όταν δεν έχουμε κάτι άλλο να πούμε…  Το αποτέλεσμα είναι ότι με 150.000 ευρώ κάναμε το ίδιο έργο και παραπάνω».

Ποιες μελέτες χρειάζονται για να συνεχιστεί το κομμάτι από την τελευταία πλάκα που έχει ήδη τοποθετηθεί στο πεζοδρόμιο μέχρι το Ξηροπήγαδο και πόσο χρονοβόρες είναι αυτές οι μελέτες;

«Σαφώς και δεν υπάρχουν για εκεί μελέτες αλλά από τη στιγμή που εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση μέσα στον προγραμματισμό μας ήτανε σε δύο-τρεις μήνες να γίνουν οι μελέτες, έτσι ώστε να μπορούμε να δημοπρατήσουμε  το έργο.

Η χρηματοδότηση από το “ΦιλόΔημο” ήρθε το Μάιο του 2019 και καταλαβαίνετε ότι εκείνο το διάστημα, προεκλογικά, μελέτες δεν μπορούσαν να παραχθούν, αλλά και μετά τις εκλογές, αφού βάσει του νόμου έπρεπε να γίνουν από την καινούργια δημοτική αρχή.  Βάσει του προγραμματισμού μας τις μελέτες αυτές θα τις έκανε η τεχνική υπηρεσία του δήμου.  Ακούστηκε μέσα στο δημοτικό συμβούλιο ότι η μελέτη αυτή πρέπει να γίνει με δημοπράτηση, δηλαδή με εξωτερικούς μελετητές, όμως ξεχνούν ότι με έγγραφό του Επιτρόπου από το 2016, αν θυμάμαι καλά, απαγορεύεται αυτό, επειδή ακριβώς η υπηρεσία του δήμου έχει αγοράσει το κατάλληλο μηχάνημα και διαθέτει και το κατάλληλο προσωπικό, με την απαραίτητη τεχνογνωσία.

Εφόσον λοιπόν η υπηρεσία στηριχθεί με πολιτικές πρωτοβουλίες της δημοτικής αρχής, μπορεί να φτιάξει άμεσα αυτή τη μελέτη, που σε γενικές γραμμές είναι ίδια με αυτήν που έχει κάνει η τεχνική υπηρεσία για το ήδη κατασκευασμένο κομμάτι.  Μία μελέτη που μπορεί να παραχθεί άμεσα. Ότι κάποιοι επικαλούνται ότι αυτές οι μελέτες πρέπει να δημοπρατηθούν είναι άγνοια των πραγμάτων ή συνειδητό ψέμα  και δεν είναι καλό για τον οποιοδήποτε αιρετό».

Ένα ακόμα ζήτημα – ερώτημα που μπαίνει είναι ότι υπάρχει αγωγός αποχέτευσης μόνο στο βορεινό μέρος του κατασκευασμένου έργου για να συνδεθούν οι δημότες. Στην νότια πλευρά τι θα συμβεί, θα χρειαστεί να ξηλωθούν πάλι τα πεζοδρόμια και η άσφαλτος, ώστε να γίνει σύνδεση με το δίκτυο αποχέτευσης;

«Υπάρχουν τεχνικές λύσεις νομίζω που μπορούν να εξυπηρετήσουν και τα σπίτια που βρίσκονται στη νότια πλευρά του δρόμου χωρίς να ξηλωθεί το έργο.  Επειδή υπάρχει έγγραφο από την αστυνομία που μιλάει για 44 ατυχήματα στο τμήμα αυτό του δρόμου και αντίστοιχα άλλα 20 στην οδό Θέρμου, έπρεπε κάποια κομμάτια να πάρουμε την απόφαση και να γίνουν εσπευσμένα.  Τεχνική λύση για την αποχέτευση υπάρχει και θα τη δώσει η ΔΕΥΑΝ όταν χρειαστεί, χωρίς να δημιουργήσει προβλήματα στο ήδη κατασκευασμένο έργο.

Νομίζω είναι κρίμα ένα πολιτικό όργανο όπως είναι το δημοτικό συμβούλιο να κάθεται να συζητάει τέτοιες λεπτομέρειες επί τεχνικών ζητημάτων.  Η άποψη της δημοτικής μας αρχής είναι να λύνει προβλήματα και όχι να τα παραπέμπουμε εν ονόματι των δυσκολιών σε ένα αβέβαιο μέλλον.

Μην ξεχνάμε ότι 20 – 30 χρόνια τώρα εν ονόματι αυτών των δυσκολιών καθυστερούσε το έργο.

Στην λογική που κινηθήκαμε στο πρώτο τμήμα, αντίστοιχα πάρα πολλά τμήματα, τουλάχιστον μέχρι τη διασταύρωση Ζωοδόχου Πηγής,  μπορούν άμεσα να κατασκευαστούν. Αν χρειαζόταν θα τοποθετούσαμε και κάποιους αγωγούς αποχέτευσης με την χρηματοδότηση που είχαμε από το “ΦιλόΔημο”».

Γιατί κατά την άποψή σας έγινε η αλλαγή – επιλογή από την νέα δημοτική αρχή,  αυτά τα 550.000 ευρώ από το σύνολο των 713.000 ευρώ από το “ΦιλόΔημο” αντί να πάνε στα πεζοδρόμια να οδηγηθούν στην αγορά 4 απορριμματοφόρων και ενός πλυντηρίου κάδων απορριμμάτων;

«Θεωρώ ότι είναι λάθος της σημερινής δημοτικής αρχής η οποία εξακολουθεί να έχει μία φοβική σχέση με τα προβλήματα, αυτό που δεν είχε η δικιά μας δημοτική αρχή.

Είναι πολύ εύκολος δρόμος η προμήθεια τεσσάρων απορριμματοφόρων και ενός πλυντηρίου κάδων, σε αντίθεση με την κατασκευή των πεζοδρομίων το οποίο ομολογουμένως θέλει δουλειά.

Τώρα μας λένε ότι μπορούν να βρουν χρήματα από το 2017 το 2018 και να σας θυμίσω εδώ ότι σε πρωτοσέλιδα και στις πρώτες δηλώσεις της Δημοτικής Αρχής ήταν ότι βρήκανε άδεια τα ταμεία του δήμου. Με το δεύτερο ψάξιμο τα βρίσκουν γεμάτα και φτάνουν και για πεζοδρόμια…

Ας αναρωτηθούν οι συμπολίτες μας ποια είναι η αλήθεια. Όταν μας έλεγαν ότι είναι άδεια τα ταμεία του δήμου ή τώρα που βρήκαν χρήματα και για απορριμματοφόρα και για πεζοδρόμια και για οτιδήποτε.

Ο χρόνος είναι ο μεγάλος κριτής θα αποδείξουν τις διαθέσεις τους.

Πιστεύω ότι και η αντιπολίτευση με την παρουσία της στο δημοτικό συμβούλιο θα πιέσει προς αυτήν την κατεύθυνση αλλά και η ίδια η κοινωνία.

Τα πεζοδρόμια, έστω και αν δεν είναι άμεση πολιτική επιλογή της σύμπραξης Γκίζα – Μπουλέ  -Τσουκαλά, θα τα επιβάλλει η ίδια η κοινωνία και θα γίνουν θέλοντας και μη».


 
Διαφήμιση