headerphoto
Διαφήμιση
Τζόκερ PDF Εκτύπωση E-mail
Κυριακή, 03 Νοέμβριος 2019 18:35

 

 

 

 

Γράφει ο Βασίλης Πολιτόπουλος

Αρκετός χρόνος και πολύτιμος χώρος στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, διατέθηκαν τις τελευταίες ημέρες. Σ’ ένα παιδαριώδες φεστιβάλ φαιδρότητας και αδυναμίας αξιολόγησης γεγονότων της καθημερινής ζωής. Σε μια εποχή που σημαντικά και κρίσιμα θέματα, εθνικά, οικονομικά, της καθημερινότητας, απαιτούν κοινή πορεία, επικράτησε ο διχασμός, η αντιπαράθεση. Μονοπώλησε το ενδιαφέρον των μέσων μαζικής ενημέρωσης, η επέμβαση αστυνομικών, σε κινηματογραφική αίθουσα. Σ’ αυτή προβαλλόταν η πολυδιαφημισμένη ταινία Τζόκερ.

Δικαιολογία της εισόδου των αστυνομικών, όχι βέβαια το ενδιαφέρον τους για την ταινία αλλά η παρουσία στην αίθουσα ανήλικων ατόμων σε ώρα προβολής. Ως γνωστόν οι ταινίες χαρακτηρίζονται, με νόμους που ισχύουν από πολλών ετών σε κατάλληλες και ακατάλληλες για ανηλίκους.

Η κλιμάκωση του όρου ανήλικος ποικίλει από κράτος σε κράτος και συχνά από ταινία σε ταινία. Στην προκειμένη περίπτωση Τζόκερ, φθάνει στο δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας. Πόση υποκρισία κρύβεται πίσω από την παραδοχή προστασίας των νέων, με την απαγόρευση παρακολούθησής της.

Και μόνο το γεγονός της απαγόρευσης, θεριεύει τη σαγήνη, την έλξη, συμμετοχής στην προβολή. Τη στιγμή που υπάρχει η δυνατότητα εμφάνισης του απαγορευμένου καρπού, στην οθόνη του υπολογιστή του. Όλα αυτά σε μια νέα, σ’ ένα νέο που συμμετέχει στις εκλογικές διαδικασίες, δύναται να δημιουργεί οικογένεια, ν’ ασκεί επάγγελμα, να υπηρετεί ένστολος την Πατρίδα.

Η κριτική που ασκήθηκε για το όλο σκηνικό της επέμβασης των αστυνομικών, κάθε άλλο παρά καλοπροαίρετη μπορεί να χαρακτηρισθεί. Φαίνεται αυτή η κακότυχη κρίση που κατά κάποιο τρόπο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, επηρεάζει την κριτική των κριτικών των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Έτσι ξέφυγε η κριτική γύρω από την ταινία και επικεντρώθηκε στην επέμβαση των αστυνομικών. Σε ιλαροτραγωδία κατάληξε μια αψυχολόγητη ενέργεια κάποιων δημοσίων υπαλλήλων, θεματοφυλάκων, αλήθεια ποιων, που μάλλον παρέσυραν τους αστυνομικούς. Έτσι ξέχασαν κάποιοι τις πρόσφατες υπογραφές τους και έγιναν τιμητές, καταγέλαστοι φυσικά των πάντων.

Εάν η παρουσία των αστυνομικών ήταν διακριτική, στο τέλος της ταινίας, καμία συνέχεια των γεγονότων που επισκίασαν τον πόλεμο της Συρίας, τη συνεχή αύξηση των προσφύγων στην Ελλάδα, την απόρριψη έναρξης διαλόγου για την ένταξη της Βόρ. Μακεδονίας και της Αλβανίας στην Ενωμένη Ευρώπη.

Ίσως όμως η όλη υπόθεση να φέρει τις απαραίτητες τομές για αλλαγές.

Οι ανήλικοι, έχουν απεριόριστες δυνατότητες πρόσβασης σε ακατάλληλες ταινίες, όπου ο αστυνομικός αδυνατεί να ελέγξει…

Πηγή: από τή στήλη ''ΤΟΜΕΣ''nafsweek.gr

 
Διαφήμιση