headerphoto
Διαφήμιση
Στον απόηχο του Παζαριού PDF Εκτύπωση E-mail
Κυριακή, 11 Νοέμβριος 2018 01:18

Η εικόνα ίσως περιέχει: εσωτερικός χώρος

 

Με σύμμαχο τον καλό καιρό και παρά τη δεδομένη οικονομική στενότητα, για άλλη μια φορά η Ναύπακτος «βούλιαξε» από κόσμο.  Και αυτή η δεδομένη κάθε χρόνο κοσμοσυρροή δεν έχει προκύψει ως αποτέλεσμα τουριστικού σχεδιασμού και στρατηγικής. Διαθέτει όμως πολλά στοιχεία και χαρακτηριστικά που βοηθούν να καταλάβουμε πώς και γιατί το συγκεκριμένο τριήμερο η Ναύπακτος προσελκύει κάθε χρόνο  τόσο πολύ κόσμο, τι μπορούμε να κάνουμε για να αξιοποιήσουμε τα θετικά και να βελτιώσουμε το όλο εγχείρημα.

Κατ’ αρχάς το Παζάρι κουβαλά στοιχεία παράδοσης. Το Παζάρι πέρα από την παράδοση των καθιερωμένων αυτού του είδους μικροαγορών, συνδέεται και με το έθιμο της γουρουνοπούλας, που προσελκύει ακόμα και αυτούς που δηλώνουν ότι δεν είναι λάτρεις του συγκεκριμένου γαστρονομικού είδους.

Την περίοδο των Παζαριών η Ναύπακτος γίνεται και γαστρονομικός προορισμός, και μάλιστα χωρίς ποτέ να έχει μπει κάτω από την ταμπέλα των γνωστών και τόσο κοινότυπων πλέον γιορτών προϊόντων.

Κάθε προϊόν της πρωτογενούς παραγωγής έχει και τη γιορτή του σε όλη σχεδόν την Ελλάδα, άσχετα αν η παραγωγή του δεν επαρκεί ούτε για τις ανάγκες της γιορτής. Το συμπέρασμα, λοιπόν, που προκύπτει, είναι ότι προσελκύει ό,τι κουβαλά στοιχεία αυθεντικότητας.

Δεύτερο σημαντικό στοιχείο είναι η απόφαση του δήμου να κλείνει τη συγκεκριμένη περίοδο η παραλία του Γριμπόβου για τα αυτοκίνητα. Οι ντόπιοι και οι επισκέπτες απολαμβάνουν τη βόλτα τους από τη μια ως την άλλη άκρη χωρίς την ενοχλητική παρουσία αυτοκινήτων. Η σύγκριση του τι γινόταν παλιά που κόσμος και αυτοκίνητα κινούνταν ταυτόχρονα σε σχέση με το σήμερα από μόνη της δείχνει ότι είναι μια ορθή και προς όφελος όλων απόφαση.

Επόμενο στοιχείο είναι οι εγκαταστάσεις της Εμποροπανήγυρης. Είναι πολύ σημαντικό που αναβαθμίστηκαν οι υποδομές με την ασφαλτόστρωση και την τέντα. Όμως δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς πόσο αναγκαία είναι μια μόνιμη κατασκευή που θα εξυπηρετεί κι άλλες ανάγκες όλο τον χρόνο πέρα από τα Παζάρια.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς οικονομολόγος για να καταλάβει ότι όλα αυτά τα χρόνια τα ποσά που ξοδεύονται για τις προσωρινές εγκαταστάσεις θα έφταναν και θα περίσσευαν για τη δημιουργία μόνιμων υποδομών.

Κατά συνέπεια ο προγραμματισμός – σχεδιασμός είναι επιτακτική ανάγκη, ώστε η Ναύπακτος να αποκτήσει αυτού του είδους την υποδομή.

Ένα ακόμα στοιχείο έχει να κάνει με την παρουσία του Δήμου και των επαγγελματικών και κοινωνικών φορέων. Δυστυχώς δεν είναι εμφανής η παρουσία τους. Το περίπτερο του Δήμου χωμένο μέσα στο χώρο των Παζαριών μοιάζει με «φτωχό συγγενή».

Χρειάζεται άλλος σχεδιασμός και στενή συνεργασία όλων, ώστε η παρουσία του Δήμου και των τοπικών φορέων να δίνει την αίσθηση του άριστου οικοδεσπότη και να γίνεται πρεσβευτής του Δήμου.  Πέρα από την οργανωμένη και καλοστημένη παρουσία χρειάζεται εμπλουτισμός με μικρά και ευφάνταστα πολιτιστικά δρώμενα σε διάφορα  σημεία  σε όλη την πόλη.

Τέλος ο Δήμος μαζί με όλους τους επαγγελματικούς φορείς οφείλει να διαπραγματευτεί με τη ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. την έκδοση κάρτας για τη συγκεκριμένη εβδομάδα με προνομιακές τιμές,  έτσι ώστε να διευκολυνθεί και να μεγιστοποιηθεί η προσέλευση επισκεπτών.

Κι ας μην ξεχνάμε σε ότι κάνουμε ότι εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο!

#Δημοσιεύθηκε στην Ηλεκτρονική συνδρομητική εφημερίδα Nafsweek

 
Διαφήμιση