headerphoto
Διαφήμιση
Mνήμες : Πορθμείο Ρίου -Αντίρριου-ΦΩΤΟ PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 11 Ιούλιος 2018 17:07

 

Φωτογραφία του Alexios Katefidis.

πληροφορίες από το βιβλίο «Ο κόσμος της ακτοπλοΐας στον Κορινθιακό κόλπο», του Γιάννη Χαλάτση (ιδιωτική έκδοση) ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/patra-agrinio-me-treno-ke-feri-bot-i-xechasmeni-sidirodromiki-sindesi-ginotan-me-palia-apovatika-plia-pou-ichan-rages-ke-meteferan-ta-vagonia-foto/

 

Λίγο πριν ξεσπάσει ο πόλεμος του 1940, αλλά και κάποια χρόνια μετά τη λήξη του, η Ναύπακτος είχε αναδειχθεί στο κυριότερο λιμάνι της Στερεάς Ελλάδος, από και προς την Πελοπόννησο. Το λιμάνι εκτός από την τοπική κίνηση εξυπηρετούσε και την κίνηση από Αγρίνιο και Ήπειρο. Μάλιστα είχε ζητηθεί -χωρίς όμως αποτέλεσμα -να επεκταθεί η γραμμή του Σιδηρόδρομου Βορειοδυτικής Ελλάδος (ΣΒΔΕ) από το Κρυονέρι μέχρι την Ναύπακτο, ώστε να εξυπηρετεί και την σιδηροδρομική κίνηση, καθώς το «λιμάνι» του Κρυονερίου ήταν ακατάλληλο, επειδή ήταν εκτεθειμένο στον καιρό και συχνά έκλεινε....

Στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, το 1946, οι συνεταιρισμοί Αγρινίου και Ηπείρου ζήτησαν από το κράτος την ίδρυση του πορθμείου Ρίου-Αντιρρίου. Και το αίτημά τους έγινε δεκτό, παρά την σφοδρή αντίδραση των Ναυπακτίων, οι οποίοι ήθελαν να διατηρήσουν το πορθμείο στην πόλη τους. Ως αποζημίωση προς τους «πληγέντες πλοιοκτήτες» της Ναυπάκτου τους δόθηκε είτε άδεια δρομολόγησης φέρι μποτ στο Ρίο-Αντίρριο είτε άδεια λεωφορείου....

Το πρώτο φέρι μποτ που ξεκίνησε την γραμμή ήταν το πρώην αποβατικό του πολέμου, «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ». Το πλοίο ξεκίνησε αρχικά ναυλωμένο, από τους συνεταιρισμούς που είχαν την πρωτοβουλία, και στην συνέχεια μετά από πλειοδοτικό διαγωνισμό περιήλθε στην ιδιοκτησία της Ένωσης Εμπόρων Αγρινίου...

Στο διαγωνισμό συμμετείχε χωρίς αποτέλεσμα και ομάδα Ναυπακτίων «πληγέντων πλοιοκτητών», οι οποίοι όμως αργότερα αγόρασαν και δρομολόγησαν, το 1950, το δεύτερο φέρι μποτ της γραμμής, το «ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ»....

Το 1958, πλοιοκτήτες από τη Ναύπακτο, δρομολόγησαν το «ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ», ενώ δέκα χρόνια αργότερα, ναυπήγησαν στο Πέραμα το «ΜΕΛΙΝΑ» και το «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» το οποίο ήταν το σταθερότερο και ταχύτερο φέρι μποτ εκείνης της εποχής....

 

Το 1958, πλοιοκτήτες από τη Ναύπακτο, δρομολόγησαν το «ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ», ενώ δέκα χρόνια αργότερα, ναυπήγησαν στο Πέραμα το «ΜΕΛΙΝΑ» και το «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» το οποίο ήταν το σταθερότερο και ταχύτερο φέρι μποτ εκείνης της εποχής....

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/patra-agrinio-me-treno-ke-feri-bot-i-xechasmeni-sidirodromiki-sindesi-ginotan-me-palia-apovatika-plia-pou-ichan-rages-ke-meteferan-ta-vagonia-foto

 

Το 1958, πλοιοκτήτες από τη Ναύπακτο, δρομολόγησαν το «ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ», ενώ δέκα χρόνια αργότερα, ναυπήγησαν στο Πέραμα το «ΜΕΛΙΝΑ» και το «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» το οποίο ήταν το σταθερότερο και ταχύτερο φέρι μποτ εκείνης της εποχής....

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/patra-agrinio-me-treno-ke-feri-bot-i-xechasmeni-sidirodromiki-sindesi-ginotan-me-palia-apovatika-plia-pou-ichan-rages-ke-meteferan-ta-vagonia-foto/

Φωτογραφία του Alexios Katefidis.

πληροφορίες από το βιβλίο «Ο κόσμος της ακτοπλοΐας στον Κορινθιακό κόλπο», του Γιάννη Χαλάτση (ιδιωτική έκδοση)...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/patra-agrinio-me-treno-ke-feri-bot-i-xechasmeni-sidirodromiki-sindesi-ginotan-me-palia-apovatika-plia-pou-ichan-rages-ke-meteferan-ta-vagonia-foto/

ΦΑΝΤΑΡΟΙ ΜΑΛΛΟΝ ΝΑΥΠΑΚΤΙΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ  ΚΑΤΕΒΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΑΘΗΝΑΙ -ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ ΣΕ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

https://2.bp.blogspot.com/-Fn339hzX3TE/WbeOBipo_3I/AAAAAAAATAM/7chYXLFDnL4kBJrRyTi9kUWNxEF9bCArQCLcBGAs/s1600/21432781_1910561722539441_1625671995583355128_n.jpg

Το 1950, το δεύτερο φέρι μποτ της γραμμής, το «ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ»...

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΛΑΤΣΗ <<Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟ ΚΟΛΠΟ>>

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑ: ΑΛΕΞΗΣ ΚΑΤΗΦΙΔΗΣ (καθηγητής στο Γυμνάσιο Νυρεμβέργης).

 

Αντλήθηκαν πληροφορίες από το βιβλίο «Ο κόσμος της ακτοπλοΐας στον Κορινθιακό κόλπο», του Γιάννη Χαλάτση (ιδιωτική έκδοση) και από το shipfriends.gr nayphgieo Διαβάστε επίσης στη ΜτΧ: Έχετε δει τη ναυπήγηση ενός πλοίου από το μηδέν; Ένα εντυπωσιακό βίντεο με τη δημιουργία ενός υπερπολυτελούς κρουαζιερόπλοιου που κινείται σε «χαλί αέρα» και οι καμπίνες του έχουν διαστάσεις έπαυλης...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/patra-agrinio-me-treno-ke-feri-bot-i-xechasmeni-sidirodromiki-sindesi-ginotan-me-palia-apovatika-plia-pou-ichan-rages-ke-meteferan-ta-vagonia-foto/ΒΩΒ

 

 

 

Το «ΡΟΔΟΣ» είναι το πρώτο και μοναδικό σιδηροδρομικό πορθμείο στην Ελλάδα. Το 1970, όταν ο Σ.ΒΔ.Ε διέκοψε την λειτουργία του και συγχρόνως σταμάτησε και η γραμμή Πατρών-Κρυονερίου- το «ΡΟΔΟΣ» δρομολογήθηκε στο Ρίο-Αντίρριο μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1970, που βυθίσθηκε κοντά στο Αντίρριο. Αντλήθηκαν πληροφορίες από το βιβλίο «Ο κόσμος της ακτοπλοΐας στον Κορινθιακό κόλπο», του Γιάννη Χαλάτση (ιδιωτική έκδοση) και από το shipfriends.gr ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/patra-agrinio-me-treno-ke-feri-bot-i-xechasmeni-sidirodromiki-sindesi-ginotan-me-palia-apovatika-plia-pou-ichan-rages-ke-meteferan-ta-vagonia-foto/

πληροφορίες από το βιβλίο «Ο κόσμος της ακτοπλοΐας στον Κορινθιακό κόλπο», του Γιάννη Χαλάτση (ιδιωτική έκδοση) ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/patra-agrinio-me-treno-ke-feri-bot-i-xechasmeni-sidirodromiki-sindesi-ginotan-me-palia-apovatika-plia-pou-ichan-rages-ke-meteferan-ta-vagonia-foto/

 

πληροφορίες από το βιβλίο «Ο κόσμος της ακτοπλοΐας στον Κορινθιακό κόλπο», του Γιάννη Χαλάτση (ιδιωτική έκδοση) ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/patra-agrinio-me-treno-ke-feri-bot-i-xechasmeni-sidirodromiki-sindesi-ginotan-me-palia-apovatika-plia-pou-ichan-rages-ke-meteferan-ta-vagonia-foto/

πληροφορίες από το βιβλίο «Ο κόσμος της ακτοπλοΐας στον Κορινθιακό κόλπο», του Γιάννη Χαλάτση (ιδιωτική έκδοση) ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/patra-agrinio-me-treno-ke-feri-bot-i-xechasmeni-sidirodromiki-sindesi-ginotan-me-palia-apovatika-plia-pou-ichan-rages-ke-meteferan-ta-vagonia-foto/

πληροφορίες από το βιβλίο «Ο κόσμος της ακτοπλοΐας στον Κορινθιακό κόλπο», του Γιάννη Χαλάτση (ιδιωτική έκδοση)...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/patra-agrinio-me-treno-ke-feri-bot-i-xechasmeni-sidirodromiki-sindesi-ginotan-me-palia-apovatika-plia-pou-ichan-rages-ke-meteferan-ta-vagonia-foto/

 

 

από το βιβλίο «Ο κόσμος της ακτοπλοΐας στον Κορινθιακό κόλπο», του Γιάννη Χαλάτση (ιδιωτική έκδοση)...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/patra-agrinio-me-treno-ke-feri-bot-i-xechasmeni-sidirodromiki-sindesi-ginotan-me-palia-apovatika-plia-pou-ichan-rages-ke-meteferan-ta-vagonia-foto/

 

από το βιβλίο «Ο κόσμος της ακτοπλοΐας στον Κορινθιακό κόλπο», του Γιάννη Χαλάτση (ιδιωτική έκδοση)...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/patra-agrinio-me-treno-ke-feri-bot-i-xechasmeni-sidirodromiki-sindesi-ginotan-me-palia-apovatika-plia-pou-ichan-rages-ke-meteferan-ta-vagonia-foto/

από το βιβλίο «Ο κόσμος της ακτοπλοΐας στον Κορινθιακό κόλπο», του Γιάννη Χαλάτση (ιδιωτική έκδοση)...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/patra-agrinio-me-treno-ke-feri-bot-i-xechasmeni-sidirodromiki-sindesi-ginotan-me-palia-apovatika-plia-pou-ichan-rages-ke-meteferan-ta-vagonia-foto/

 
Διαφήμιση