headerphoto
Διαφήμιση
Πεσόντες αεροπόροι Ναυπακτίας καί Θέρμου PDF Εκτύπωση E-mail
Σάββατο, 14 Απρίλιος 2018 00:04
 

 


Πολύκαρπος Μουχτούρης

ΒαθμόςΥποσμηναγός Υπηρεσία / Μοίρα338 Μοίρα Δίωξης / Βομβαρδισμού ΑεροσκάφοςF-4E Phantom II
Βιογραφικό Σημείωμα

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1971.

Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων το Σεπτέμβριο του 1990 (66η σειρά) και αποφοίτησε τον Ιούλιο του 1994 με το βαθμό του ανθυποσμη­ναγού.

Εκπαιδεύτηκε στο Σμήνος Μετεκπαιδεύσεως F-4Ε της 117 Πτέρυγας Μάχης (Ανδραβίδα) και τοποθετήθηκε στην 338 Μοίρα της 117 ΠΜ ως χειριστής στα αεροσκάφη αυτά.

Σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια διατεταγμέ­νης πτήσεως, όταν το αεροσκάφος F-4Ε στο οποί­ο επέβαινε ως συγκυβερνήτης, με κυβερνήτη τον Υποσμηναγο Αλεξανδράκη Κωνσταντίνο, κατέπεσε στην Αντίκυρα Βοιωτίας, στις 18 Μαΐου 2000.

Γεννήθηκε στις 18 Φεβρουαρίου του 1971 στην Αθήνα.

Οι γονείς του κατάγονται από τη Ναύπακτο. Μητέρα του είναι η Βασιλική και πατέρας του ο Χρήστος, Συνταγματάρχης ε.α. του Στρατού Ξηράς.

Ο Πολύκαρπος ήταν το δεύτερο παιδί της πολύτεκνης οικογένειας. Τα αδέρφια είναι:

α) ο Μιχάλης, γεννημένος το 1969, Επισμηναγός

β) ο Νικόλαος, γεννημένος το 1972, Τεχνολόγος Γεωπόνος, μόνιμος υπάλληλος του ΓΕΑ

γ) η Καλλιρρόη, γεννημένη το 1976, Χημικός μηχανολόγος, σύζυγος Ιπταμένου της Π.Α.

Αποφοίτησε από το 1ο Λύκειο Γαλατσίου, όντας καλός μαθητής και πολύ καλός χαρακτήρας.
Ήθελε πάρα πολύ να γίνει Αεροπόρος, γι’ αυτό στο μηχανογραφικό του δελτίο δήλωσε αποκλειστικά και μόνο τη Σχολή Ικάρων.

Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων τον Σεπτέμβριο του 1990. Αποφοίτησε και ορκίστηκε Ανθυποσμηναγός τον Ιούλιο του 1994.

Μετά την ορκομωσία, του ευχήθηκαν οι γονείς του και τ’ αδέρφια του, καλή σταδιοδρομία και καλές πτήσεις. Αφού τους ευχαρίστησε όλους, γύρισε και είπε στη μητέρα του, “μάνα να παρακαλάς το Θεό, όπως και εγώ, να μην μου τύχει κάτι πάνω από κατοικημένη περιοχή, εγώ ποτέ δεν θα εγκαταλείψω, ακόμη κι αν διακινδυνεύσω και τη ζωή μου”.

Τοποθετήθηκε στην 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα τον Ιούλιο του 1994, ως πιλότος Phantom και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα τοποθετήθηκε στην 338 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού ως εκπαιδευτής στο ΣΜΕΤ.

Στις αρχές του 2000 αρραβωνιάστηκε μια εξαιρετική κοπέλα και είχαν ορίσει τον γάμο τους για τις 15 Αυγούστου 2000.

Στις 18 Μαΐου 2000, ενώ πετούσε πάνω από τα Αντίκυρα Βοιωτίας σαν συγκυβερνήτης, το Phantom έπαθε σοβαρή μηχανική βλάβη. Ούτε κλάσμα του δευτερολέπτου δεν πέρασε από το μυαλό του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος τους παρότι είχαν τη δυνατότητα.

Προσπάθησαν και πάλεψαν ηρωικά, να αποτρέψουν την πτώση του Phantom μέσα στην αγορά και τα σπίτια του χωριού, με απρόβλεπτο αριθμό θυμάτων και τελικά το οδήγησαν στην άκρη του χωριού σε έναν ελαιώνα, όπου συνετρίβη, χάνοντας τελικά και οι ίδιοι τη ζωή τους.

Οι ενέργειες αυτές δείχνουν απαράμιλλο ηρωισμό, θάρρος, αυταπάρνηση και αυτοθυσία στην εκτέλεση του καθήκοντος προς την Πατρίδα.

Την υπόσχεση που είχε δώσει στη μάνα του ο Πολύκαρπος την τήρησε στο ακέραιο.

Αυτή είναι η παιδεία και η αγωγή κάθε Αξιωματικού, να πεθαίνει ηρωικά την ώρα της εκτέλεσης του καθήκοντος.

Τιμή και δόξα στον Πολύκαρπο, που πετάει στην αιωνιότητα, στον καταγάλανο ουρανό της Ελλάδας.

Το ηρωικό πετάγμά του στους αιώνιους αιθέρες, δυνάμωσε στις ψυχές μας τις αξίες και τα ιδανικά της ζωής.

Προήχθη τιμητικά, μετά τον θάνατό του, στον βαθμό του Επισμηναγού, σύμφωνα με Προεδρικό Διάταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Ζει αιώνια στη μνήμη μας και η ψυχή του στους αιθέρες.
Ιερός ο θάνατός σου Πολύκαρπε! Αιωνία σου η μνήμη.

sialmas

                                                                                                                                                                                               Σιαλμάς Νικόλαος

                                                                                                               ΒαθμόςΥποσμηναγός Υπηρεσία / Μοίρα342 Μοίρα Παντός Καιρού ΑεροσκάφοςDassault Mirage F.1CG

 

Γεννήθηκε το 1965 στο Θέρμο Αιτωλοα­καρ­νανίας.

Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων το Σεπτέμβριο του 1984 και αποφοίτησε τον Ιούνιο του 1988 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.

Σκοτώθηκε κοντά στον Άγιο Ευστράτιο, κατά τη διάρκεια αποστολής αναχαιτίσεως τουρ­κι­­κών αεροσκαφών, χειριζόμενος αεροσκάφος F-1CG της 342 Μοίρας Παντός Καιρού της 114 Πτέρυγας Μάχης (Τανάγρα), στις 18 Ιουνίου 1992.

                                                                                                                                                                              Αθανασόπουλος Γεώργιος

ΒαθμόςΑνθυποσμηναγός Υπηρεσία / Μοίρα111 Πτέρυγα Μάχης ΑεροσκάφοςRepublic F-84G Thunderjet

 

Γεννήθηκε το 1935 στη Ναύπακτο.

Το Σεπτέμβριο του 1953 εισήλθε στη Σχολή Αεροπορίας και αποφοίτησε το Μάρτιο του 1957 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού και υπηρετούσε στη 111 Πτέρυγα Μάχης (Νέα Αγχίαλος).

Σκοτώθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου 1957 σε διατεταγμένη υπηρεσία, λόγω πτώσεως και συντριβής του αεροσκάφους του F-84G στην περιοχή του αεροδρομίου Αγρινίου

Φιννίνης Φώτιος
 
 
ΒαθμόςΥποσμηναγός Υπηρεσία / Μοίρα ΑεροσκάφοςSupermarine Spitfire Mk VB/VC, Mk IX Lf/HF, Mk XVI

 

Γεννήθηκε το 1925 στο Κοκκινοχώρι Αιτωλοακαρνανίας.

Κατατάχθηκε στη Βασιλική Αεροπορία τον Ιούνιο του 1945 με την πρώτη μεταπολεμική σειρά για το Τμήμα Εφέδρων Υπαξιωματικών Χειριστών. Τελικά αποφοίτησε τον Μάιο του 1948 με τον βαθμό του Ανθυποσμηναγού.

Σκοτώθηκε στις 14 Ιανουαρίου 1949 εκτελώντας πολεμική άσκηση στην περιοχή Νάουσας Ημαθίας, όταν το αεροσκάφος του Spitfire της Αεροπορικής Βάσεως Σέδες προσέκρουσε λόγω πυκνής νεφώσεως στην κορυφή του όρους Βέρμιου και συνετρίβη

Σταθόπουλος Ευάγγελος
 
ΒαθμόςΑρχισμηνίας Υπηρεσία / Μοίρα ΑεροσκάφοςNorth American Aviation T-6G (Harvard)

 

Γεννήθηκε το 1919 στην Άνω Προστοβά Αιτωλοακαρνανίας.

Μετά την κατάρρευση του Ελληνικού Μετώπου (1941) έφυγε για τη Μέση Ανατολή. Εκπαιδεύτηκε στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Τμήμα Νότιας Ροδεσίας και Αφρικής και απέκτησε πτυχίο ναυτίλου και βαθμό έφεδρου Σμηνία. Μετά τη λήξη του πολέμου επέστρεψε στην Ελλάδα και τον Μάρτιο του 1946 μονιμοποιήθηκε.

Σκοτώθηκε στις 10 Μαΐου 1948 εκτελώντας πολεμική αποστολή στην περιοχή Γρεβενών με αεροσκάφος Harvard της Αεροπορικής Βάσεως Λάρισας. Το αεροσκάφος, στο οποίο επέβαινε ως πλήρωμα με χειριστή τον Επισμηναγό Γκολφινόπουλο Γεώργιο, χτυπήθηκε από αντιαεροπορικά πυρά και συνετρίβη κατά την προσγείωσή του σε ανώμαλο έδαφος.

Κουρκούτας Βασίλειος

ΒαθμόςΕπισμηνίας Υπηρεσία / Μοίρα ΑεροσκάφοςHawker Hurricane Mk I/Mk II/Mk IIB/Mk IIC

 

Γεννήθηκε το 1921 στο Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας.

Τον Σεπτέμβριο του 1940 εισήλθε στο Τμήμα Υπαξιωματικών της Σχολής Αεροπορίας. Τον επόμενο χρόνο, μετά την κατάρρευση του Ελληνοϊταλικού Μετώπου, έφυγε στη Μέση Ανατολή, όπου συνέχισε την εκπαίδευσή του και τον Ιούνιο του 1942 ονομάστηκε Σμηνίας.

Στις 25 Μαΐου 1943, κατά την εκτέλεση εκπαιδευτικής αποστολής στην Ισμαηλία Αιγύπτου, το αεροπλάνο στο οποίο επέβαινε τύπου Hurricane της 71ης Operational Trainining Unit έπεσε στο έδαφος και κάηκε μαζί του.

Τσίγκας Ευσταθιος

ΒαθμόςΣμηνίας Υπηρεσία / Μοίρα ΑεροσκάφοςNorth American Aviation T-6G (Harvard)

Γεννήθηκε το 1920 στα Σιταράλωνα Αιτωλοακαρνανίας.

Τον Σεπτέμβριο του 1940 εισήλθε στο Τμήμα Δοκίμων Υπαξιωματικών της Σχολής Αεροπορίας. Μετά την κατάρρευση του Ελληνικού Μετώπου διέφυγε στη Μέση Ανατολή και συνέχισε την εκπαίδευσή του στο Ελληνικό εκπαιδευτικό τμήμα Νότιας Ροδεσίας.

Σκοτώθηκε στις 9 Ιουνίου 1942, κατά την εκτέλεση εκπαιδευτικής αποστολής, όταν το αεροσκάφος τύπου Harvard του 20ου Service Flying Training School, στο οποίο επέβαινε, προσέκρουσε στο έδαφος και συνετρίβη 50 χλμ. βόρεια του αεροδρομίου Κράνμπορν της Νότιας Ροδεσίας

 


 

ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ του Δημητρίου
Ανθυπασπιστής
353 Μοίρα Ναυτικής Συνεργασίας
Grumman HU-16C Albatros

Γεννήθηκε το 1958 στο Χαϊδάρι Αττικής.
Εισήλθε στη Σχολή Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας τον Οκτώβριο του 1977 και αποφοίτησε τον Ιούνιο του 1979 με το βαθμό του σμηνία.
Σκοτώθηκε στην Ελευσίνα, κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσεως με αεροσκάφος HU-16B Albatros της 353 Μοίρας Ναυτικής Συνεργασίας της 112 Πτέρυγας Μάχης, στο οποίο επέβαινε ως πλήρωμα, με κυβερνήτη τον Αντισμήναρχο Ζαφειράκη Παναγιώτη και συγκυβερνήτη τον Σμηναγό Δημόπουλο Χρήστο, στις 23 Ιανουαρίου 1992.


Παπακωστόπουλος Αλέξιος του Βασιλείο
Από τη Μαμουλάδα Ναυπακτίας
Σκοτώθηκε την 5.2.1991 στο όρος Όθρυς της Μαγνησίας επιβένοντας στο αεροσκάφος C-130.


Σμηνίτης ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ του Σπυρίδωνα
C-130
Από τη Στύλια Ναυπακτίας
Σκοτώθηκε την 5.2.1991 στο όρος Όθρυς της Μαγνησίας επιβένοντας στο αεροσκάφος C-130.


ΒΑΡΕΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Ανθυπασπιστής
112 Πτέρυγα Μάχης
C-130H/B Hercules


Γεννήθηκε το 1964 στον Πειραιά.
Εισήλθε στη Σχολή Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων το Νοέμβριο του 1981 και αποφοίτησε τον Οκτώβριο του 1983 με το βαθμό του επισμηνία.
Σκοτώθηκε σε αεροπορικό ατύχημα που συνέβη κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσεως, όταν το αεροσκάφος C-130 της 112 Πτέρυγας Μάχης (Ελευσίνα), στο οποίο επέβαινε ως πλήρωμα, προσέκρουσε στην κορυφή του όρους Όθρυς Μαγνησίας, στις 5 Φεβρουαρίου 1991. Υπηρετούσε στην 112 Πτέρυγα Μάχης.


ΣΑΛΒΑΡΑΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
Ανθυποσμηναγός ΣΑΛΒΑΡΑΣ ΛΑΜΠΡΟΣ του Βασιλείου
338 Μοίρα Δίωξης / Βομβαρδισμού
F-4E Phantom II


Γεννήθηκε το 1957 στην Καστοριά.
Το Σεπτέμβριο του 1976 εισήλθε στη Σχολή Ικάρων (52η σειρά) και αποφοίτησε το Μάιο του 1980 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.
Σκοτώθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 1982, στην περιοχή Αγίου Ιωάννη Απιδέας Λακωνίας, συνεπεία συντριβής του αεροσκάφους F-4E της 338 Μοίρας Διώξεως - Βομβαρδισμού της 117 Πτέρυγας Μάχης (Ανδραβίδα), στο οποίο ήταν συγκυβερνήτης κατά τη διάρκεια διατεταγμένης αποστολής, με κυβερνήτη τον Υποσμηναγό Κατσιφή Γεώργιο.


Σμηναγός ΛΑΟΥΡΔΕΚΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ του Παναγιώτη
335 Μοίρα Βομβαρδισμού
Lockheed TF/F-104G Starfighte


Γεννήθηκε το 1946 στη Ναύπακτο Αιτωλο­ακαρνανίας.
Το Νοέμβριο του 1967 εισήλθε στη Σχολή Ικάρων (43η σειρά) και αποφοίτησε τον Απρίλιο του 1971 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού. Υπη­ρετούσε στην 336 Μοίρα Κρούσεως της 116 Πτέρυγας Μάχης.
Σκοτώθηκε στις 15 Απριλίου 1980, στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Ζακύνθου, λόγω πτώσεως και συντριβής του αεροσκάφους TF-104G της 335 Μοίρας Διώξεως – Βομβαρδισμού της 116 Πτέρυγας Μάχης, στο οποίο επέβαινε μαζί με το Σμηναγό Μπουρτζινάκο Σπυρίδωνα, κατά τη διάρκεια διατεταγμένης αποστολής.


Υποσμηναγός ΠΟΡΦΥΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ του Αναστασίου
348 Μοίρα Τακτικής Αναγνωρίσεως Αεροσκάφος
Republic RF-84F Thunderflash


Γεννήθηκε το 1933 στη Ναύπακτο Αιτωλοακαρνανίας.
Το Σεπτέμβριο του 1952 εισήλθε στη Σχολή Αεροπορίας και αποφοίτησε το Σεπτέμβριο του 1955 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.
Σκοτώθηκε στις 22 Μαρτίου 1960 σε αεροπορικό ατύχημα, που συνέβη κατά την εκτέ­λεση εκπαιδευτικού ταξιδιού ναυτιλίας, λόγω πτώσεως του αεροσκάφους του RF-84F της 348 Μοίρας Τακτικής Αναγνωρίσεως, λίγο μετά την απογείωση, στη θέση Τερψιθέα Λάρισας


Υποσμηναγός ΒΑΡΕΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ του Γεωργίου
North American Aviation T-6G (Harvard)


Γεννήθηκε το 1918 στη Ναύπακτο.
Τον Οκτώβριο του 1938 εισήλθε στο Τμήμα Υπαξιωματικών της Σχολής Αεροπορίας, απ' όπου αποφοίτησε με τον βαθμό του Σμηνία χειριστή. Πήρε μέρος στις επιχειρήσεις του Ελληνοϊταλικού Πολέμου. Μετά την κατάρρευση της Ελλάδας το 1941, πήγε στη Μέση Ανατολή, όπου πήρε μέρος στις επιχειρήσεις.
Στις 14 Δεκεμβρίου 1947 εκτελώντας πολεμική αποστολή αναγνωρίσεως με αεροπλάνο Harvard της Αεροπορικής Βάσεως Λάρισας, στο οποίο επέβαινε ως πλήρωμα με χειριστή τον Επισμηναγό Ευσταθίου Παναγιώτη, βρήκε τραγικό θάνατο, όταν το αεροπλάνο προσέκρουσε λόγω κακής ορατότητας στο ύψωμα Κοκόσι της περιοχής Καστανιάς Ιωαννίνων και καταστράφηκε ολοσχερώς.



Υποσμηναγός ΠΛΑΣΤΗΡΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ του Δημητρίου
335 Μοίρα Διώξεως Hawker
Hurricane Mk I/Mk II/Mk IIB/Mk IIC

Γεννήθηκε το 1917 στη Ναύπακτο.
Τον Οκτώβριο του 1937 κατατάχθηκε στο Τμήμα Αξιωματικών της Σχολής Αεροπορίας. Αποφοίτησε τον Αύγουστο του 1940 με τον βαθμό του Ανθυποσμηναγού και πτυχίο χειριστή και πήρε μέρος στις επιχειρήσεις του Ελληνοϊταλικού Πολέμου.
Μετά την κατάρρευση του μετώπου πήγε στη Μέση Ανατολή και τοποθετήθηκε στην 335 Μοίρα Διώξεως, όπου συνέχισε την πολεμική του δράση.
Σκοτώθηκε στις 10 Δεκεμβρίου 1941 κατά τη διάρκεια νυχτερινής εκπαιδευτικής πτήσεως λόγω προσκρούσεως στο έδαφος και αναφλέξεως του αεροσκάφους του, τύπου Hurricane της 335 Μοίρας έξω από το αεροδρόμιο Αγίου Ιωάννου της Παλαιστίνης (κοντά στη Χάϊφα).
Τρεις ημέρες αργότερα, στις 10 του μήνα, θα έχει το επόμενο θανατηφόρο ατύχημα. Η σχετική αναφορά στο Βιβλίο της Μοίρας είναι:
«Ο Αρ. 131 (προφανώς ο Αριθμός Μητρώου του) Ανθυποσμηναγός Πλαστήρας Φ. συνετρίβη κοντά στο πεδίο προσγείωσης του St. Jean αμέσως μετά την απογείωση σε άσκηση νυκτερινής πτήσης και σκοτώθηκε ακαριαίως και το αεροσκάφος Ζ. 4099 καταστράφηκε τελείως».
Ο θάνατος του Πλαστήρα, που συνέβη παρουσία όλου σχεδόν του προσωπικού της Μοίρας, είχε σοβαρή επίδραση στους υπόλοιπους χειριστές. Ο πτέραρχος Η. Καρταλαμάκης μας δίνει μια πολύ ζωντανή εξιστόρηση που αξίζει να την παρακολουθήσουμε.
«10 Δεκεμβρίου. Τα σύννεφα σκεπάζουν τα γύρω βουνά στα 2000' και δε φαίνεται κανένα σημάδι φωτεινό στον ορίζοντα. Απ' τ' απόγευμα ο καιρός έχει μεταβληθεί, κι' έχει περάσει μια βαρομετρική ύφεση που έχει ανεβάσει τα υψόμετρα κατά 500 πόδια. Δύο αεροπλάνα έτοιμα στο διάδρομο να πετάξουν. Πρώτος ο Ανθ/γός Πλαστήρας, που μόλις δέθηκε σφιχτά, ξεκίνησε για απογείωση σε δυτική κατεύθυνση. Φουλάρει τη μηχανή του, και καθώς τα 1000 άλογα μουγκρίζουν -τόση είναι η ιπποδύναμη της μηχανής του "Χαρικέιν" – η προπέλα γυρνά λυσσασμένη σηκώνοντας νερά απ' το πλημμυρισμένο διάδρομο, ενώ τα φώτα πλεύσης του αεροπλάνου – πράσινο, κόκκινο και άσπρο – καθώς χάνεται στο βάθος του διαδρόμου, καθρεφτίζονται παιχνιδίζοντας με τις σταγόνες που τους πετάει η προπέλα, σαν βιδώνεται στο Παλαιστινέζικο ξεροβόρι.
Όλοι οι χειριστές, και η ομοχειρία μηχανικών κοντά στο Διοικητή τους, με τα χέρια στις χοντρές φόρμες, κολλημένοι δίπλα στη μηχανή του προβολέα – που δουλεύει ακατάπαυστα περισσότερο για να τους θερμαίνει, και σ' επιφυλακή για να φωτίσει κατά την προσγείωση – παρακολουθούν την απογείωση του συναδέλφου τους, μια απογείωση όμως που θα είναι και η τελευταία του Φίλιππα Πλαστήρα Καθώς το "Χαρικέιν" ξεκόλλησε απ' το διάδρομο κι άρχισε να παίρνει ύψος, άφηνε για σημάδι της παρουσίας του, το άσπρο φως της ουράς του. Το παρακολουθούσα για να δώσω πράσινο φως στο επόμενο αεροπλάνο που έπαιρνε θέση ν' απογειωθεί. Ξαφνικά τα μάτια μας καρφωμένα στο βάθος του ορίζοντα, παρακολουθούν με κρατημένη αναπνοή την τροχιά του θανάτου που διαγράφει το άσπρο φως και μαζί του όλο το αεροπλάνο. Μια καμπύλη που το ένα σκέλος της μοιραία κόβει κάθετα το έδαφος είναι η τροχιά της. Λίγα δευτερόλεπτα αγωνίας, και μια τρομερή κιτρινοκόκκινη λάμψη καταυγάζει όλη την περιοχή σαν μια εκθαμβωτική αστραπή που πήρε τον Φίλιππα στην αγκαλιά της.
Ήταν ο καλύτερος μου, ο μοναδικός μου φίλος. Από τότε δεν μου 'μείναν δάκρυα για συνάδελφο, και δέχομαι – δέχτηκα πάρα πολλές φορές – τις απώλειες των συναδέλφων σαν κάτι φυσικό...
... Μα να! o Διοικητής της Μοίρας Επ/γός Βαρβαρέσος, με καταφανή συγκίνηση και αμίλητος, σκαρφαλώνει στο άλλο αεροπλάνο που ήταν έτοιμο, κι' αφού δένεται, βάζει σε λειτουργία τη μηχανή του. Όλοι μας καταλαβαίνουμε την πράξη του, θα ρισκάρει τη ζωή του για να σώσει το ηθικό των χειριστών του. Τον πλησιάζω και του λέω να διορθώσει το υψόμετρο του, που έδειχνε τα 500' λάθος. Είχαμε σχεδόν καταλάβει από τι έπεσε ο προηγούμενος.»
Σε μας, μετά από αυτήν την τόσο ζωντανή περιγραφή, δε μένει παρά να προσθέσουμε ότι η πτήση εκείνη του Βαρβαρέσου, αρκετά περιπετειώδης, αποκατέστησε το κλονισμένο ηθικό των χειριστών και εδραίωσε την εκτίμηση τους προς το πρόσωπο του. Ο Πλαστήρας τάφηκε στη Χάιφα.

 
Διαφήμιση