headerphoto
Διαφήμιση
Το μοναδικό στον κόσμο Σαγκουίνι Γουρίτσης για το οποίο "σκότωναν"-ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 05 Ιανουάριος 2018 20:33

 

 

 

 

Ένα βιβλίο για το περίφημο σαγκουίνι της Μυρτιάς ανασταίνει το μύθο και μετατρέπει τη φήμη του σε είδηση

Τι είναι το σαγκουίνι Γουρίτσης; Είναι ένα μοναδικό στον κόσμο πορτοκάλι. Βγαίνει μόνο στον κάμπο της Μυρτιάς, του Δήμου Θέρμου, δίπλα στη λίμνη Τριχωνίδα. Είναι ένα Αιτωλικό πορτοκάλι.

Αν φανταστείς όλα τα είδη πορτακαλιών ως μέλι, το σαγκουίνι Γουρίτσης είναι ο βασιλικός πολτός. Είναι το χαβιάρι δίπλα στον ταραμά. Το σαγκουίνι Γουρίτσης ανήκει στην κατηγορία των σπάνιων προϊόντων του πλανήτη, όπως η μαστίχα Χίου, ο κρόκος Κοζάνης και το ντοματάκι Σαντορίνης. Τόση και τέτοια είναι “η κλάση του”. Αποκλειστικό προνόμιο και δόξα του κάμπου της Μυρτιάς.

 

Στο Δελτίο της Αγροτικής Τράπεζας (τεύχος 114, Μάϊος – Ιούνιος 1960) είχε δημοσιευτεί ένα άρθρο του Σταύρου Τσώλη, από το οποίο παραθέτουμε εδώ ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα:

“Την εν λόγω ποικιλία προπολεμικώς ανεύρομεν καλλιεργουμένην με ελάχιστον αριθμόν δένδρων, εις το χωρίον Γορίτσα Αγρινίου, αμέσως δε προσείλκυσε την προσοχήν και το ενδιαφέρον μας η ποιοτική ανωτερότης των καρπών της υπ’ όψιν ποικιλίας.”
“Είναι αναγκαία η λήψις παρ’ αρμοδίας υπηρεσίας των απαραιτήτων μέτρων προς εκμετάλλευσιν των κληρονομησίμων ιδιοτήτων των εμφανισθεισών βλαστικών μεταλλαγών ως προς το σχήμα των καρπών εις την δημιουργηθείσαν φυσικώς νέαν ποικιλίαν δια την σταθεροποίησιν της ποικιλίας ταύτης και την παραγωγήν τυποποιημένου προϊόντος προς διάθεση συμφώνος προς τας προτιμήσεις των καταναλωτών.”

Το σαγκουίνι Γουρίτσης δεν είναι εντυπωσιακό προϊόν, δεν ανήκει στα φιγουρίνια. Είναι απλό, διακριτικό, ευγενές, αρχοντικό. Ταπεινό, σαν τον σοφό που παίρνει οποιαδήποτε θέση μέσα στο πλήθος, αλλά όπου το βάλεις, πρώτο ή έσχατο, θ' ακτινοβολεί σαν άρχοντας ή βασιλιάς. Όπως αναφέρει η μαρτυρία μιας αξιαγαπητης γιαγιάς από τη Μυρτιά "σκότωναν για το σαγκουνι".

 

Η "ανάσταση" του σαγκουινιού

Το έργο... της "ανάστασης" ξεκίνησε η “Κοινότητα των 12”. Στόχος να διασώσει το μοναδικό στον κόσμο σαγκουίνι Γουρίτσης.

Η “Κοινότητα” είναι μια Ομάδα 12 Μυρτιωτών που κωπηλατούν αντίθετα στο ρεύμα του ποταμού. Έβαλαν σκοπό τους να εργαστούν για την διάσωση του σαγκουινιού Γουρίτσης. Πρώτη ενέργεια ήταν να εκδοθεί το βιβλίο του Παντελή Φλωρόπουλου που αφηγείται τα γεγονότα των τελευταίων τριάντα ετών σ' ένα δημοσιογραφικό ρεπορτάζ που παίρνει πάντως τη μορφή μιας προσωπικής μαρτυρίας για το σαγκουίνι.

Η τιμή του βιβλίου είναι δέκα (10) ευρώ και τα έσοδα από τις πωλήσεις του θα διατεθούν εξ ολοκλήρου για την διάσωση του μοναδικού στον κόσμο πορτοκαλιού. Θα διατεθούν για την δημιουργία φυτωρίου σαγκουινιάς και την επαναφύτευση εγκαταλειμμένων περιβολιών με σαγκουινιές στον κάμπο της Μυρτιάς.

Απόπειρες παλιννόστησης της καλλιέργειας έγιναν πολλές στο πρόσφατο και το παλιότερο παρελθόν, απέτυχαν όμως όλες. Τίποτα δεν θα γινόταν και σήμερα βεβαίως, αν δεν φύσαγε ούριος άνεμος μετά την απόφαση του Δήμου Θέρμου να εγκρίνει ποσό 20.000 ευρώ και να υποβάλλει φάκελο με το αίτημα να γίνει ΠΟΠ το σαγκουίνι Γουρίτσης.

Η ενέργεια του Δημάρχου Θέρμου Σπύρου Κωνσταντάρα να φέρει τον Ιούλιο του 2017 στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα και ν' αποσπάσει ομόφωνη απόφαση από αυτό, θ' αποτελέσει στο μέλλον ευεργεσία για ολόκληρη την Αιτωλία. Γιατί δεν είναι μόνο η καλλιέργεια της σαγκουινιάς αυτή καθ' αυτή. Είναι η θετικότητα της δράσης που λειτουργεί ως ψυχικό αντίδοτο στην γενική κατήφεια του καιρού. Και ίσως αυτό να είναι η σπουδαιότερη προσφορά που το σαγκουίνι Γουρίτσης μπορεί να επιφυλάσσει για την Αιτωλία στο σύνολό της, όχι μόνο για τη Μυρτιά.

Όποιος θέλει να ενισχύσει την προσπάθεια για την διάσωση του Αιτωλικού αυτού προϊόντος, μπορεί ν' αγοράσει το βιβλίο με τίτλο “το μοναδικό στον κόσμο σαγκουίνι Γουρίτσης”. Αποστέλλεται ταχυδρομικά οπουδήποτε στην Ελλάδα, αρκεί να το παραγγείλει στο e-mail του συγγραφέα: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Πηγή:/thecaller.gr

 

 
Διαφήμιση